tirsdag 19. juni 2018

Always be kind.

I dag viser bloggen seg fra en morsom side, og nekter å vises på annet språk en engelsk!
Så da får jeg blogge på engelsk da? Hehe, neida, så moro skal vi ikke ha det. Men tittelen ble engelsk da. Jeg har nemlig en ny mixed media side å viser dere i dag, med engelsk sitat.
Siden har MANGE detaljer, og veien ble til mens jeg gikk..

Du finner dette innlegget hos Scrappelyst også.


Jeg startet med et blankt A4 skisseark, som jeg delte i to og limt sammen for å få litt sterkere bakgrunn. Deretter gikk jeg løs på bakgrunns arbeidet med å lage struktur. Denne gangen har jeg testet noe nytt: BOMULL! Tro det eller ei, men jeg har festet bomull til bakgrunnen mens jeg grunnet den med Amsterdam sin hvite Gesso. Når det var tørt, la jeg på mer struktur i form av hvit akryl paste fra Marabu Mixed Media.


Når pasten hadde tørket, begynte jeg å leke med Marabu Mixed Media Art Spray. Jeg har her brukt fargene: Raspberry, Bordeaux, Lavender og Aubergine. Jeg sprayer i flere lag: sprayer vann og tørker før jeg tar nye runder, til jeg er fornøyd med fargespillet.

Når jeg har valgt meg ut pynten jeg vil bruke, denne gang et sitat jeg har klippet ut sammen med noen papirblomster og blader, og en kraftig chipboard, limer jeg de på med 3D puter for å skape litt dybde i bilde. Alle elementene er malt hvite eller svertet med sort blekk. 


Når elementene er limt på, legger jeg skygger her og der med vannfarge. Her har jeg brukt maling fra mitt Van Gogh Akvarell Pocket maleskrin. Fargen heter Payne Grey med farge nr 708. Jeg legger fargene på med vannpensel fra Sakura (Sakura KOI Watherbrush str medium), da får jeg tynnet fargene slik jeg vil og styrer vannmengden selv. 

Når skyggelegging med maling er ferdig, og tørket, har jeg brukt mine nye favorittpenner, Sakura Gelly Roll, til å markere firkanter her og der på siden min. Jeg har primært brukt settet Sakura Gelly Roll Stardust - Sweets, med sine 3 nydelige farger i lilla og rosa. Men også en sort Sakura pen for kontrast. Til slutt har jeg gått over siden med Sakura Gelly Roll - Hvit (str 08) for å legge highlights her og der.


Til slutt har jeg testet noe nytt: Jeg har limt på perler! Snasket til meg noen rosa og lilla små perler fra jentenes perlesett og limte på, syntes de ga skikkelig søt effekt ;)

Det ble mye skriving og mange bilder... Men avsluttningsvis vil jeg bare minne dere på at de flotte produktene fra Marabu, Sakura, Amsterdam og Van Gogh er å få fatt på i butikkene i Norge! De distribrueres av Global Hobby og Kunst så sjekk ut hvor DIN nærmeste forhandler befinner seg ;)

Elin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar