tirsdag 19. september 2017

Mixed Media med Art Spray og Art Crayons (del 4).

 Side 4 i kalenderen min er klar! Denne gangen har jeg valgt å jobbe mest med Marabu Mixed Media Art Spray og bare bruke Art Crayons til fremheving av enkeltområder, og jommen er dette moro! Sprayene er også fantastiske å jobbe med, spesielt i møte med vann... Da kan jeg velge om de skal bli duse myke toner, eller om de skal bli skarpe og fremtredende. 
Her har jeg brukt fargene: Lavender - Sky Blue - Raspberry - Sort.


Jeg har grunnet arket mitt med acryl gesso, og samtidige festet tynn hamp til bakgrunn i vilkårlig mønster. Denne hampen har jeg også bare festet til arket meg gessoen. Til slutt har jeg surret rundt arket med sytråd i ulike retninger, for å skape litt spennende effekt. Når dette så har tørket, er det bare å starte å leke!


Jeg begynner med å spraye på med vann på de områdene jeg ønsker å legge til farge. Deretter sprayer jeg med Art Spray litt her og der, og jeg bruker også mye teknikken med å skru av troppen og tilføre fargene med slangen på korken. Da får jeg bedre styring over hvor fargene havner og kan påføre mer konsentrerte områder også. Som feks her, hvor jeg har lagt farge direkte på hamp-tråden for å fremheve den litt ekstra.


Jeg har også prøvd å legge farger på sy-tråden for å trekke den frem. Til dekor har jeg brukt små papirblomster og sommerfugler fra motiv arkene til Studiolight. Disse har jeg dratt litt frem med å tilføye hvite dotter med Sakura gel pen.


Jeg har prøvd å velge ut tekststrimler som svarer til mine følelser i bildet, som gir meg en form for betydning. Jeg har brukt sort art spray til å lage splatter med her og der, for å lage litt mer liv.


Det er fascinerende å se hvor ulike slike mixed media sider kan bli, basert på hvordan man setter basen. Bakgrunnen har masse å si for hvordan fargene vil te seg når de tilsettes. Og her er det ingen begrensninger! Bare å leke i vei med tråd, tags, ulike former, teksturpastaer osv. Og som dere kanskje kan se på kantene av denne siden, vil fargen bli mye dypere på de punktene der gessoen ikke dekker helt. Der absorberes fargen raskt og lar seg ikke jobbe utover eller tørkes vekk. Det kan gi riktig fine effekter om man velger disse plassene med omhu ;)

Jeg har jobbet med masse lekre produkter som føres av Global Hobby og Kunst på dette prosjektet:
Marabu Mixed Media Art Spray og Art Crayons, Studiolight og Sakura.

Innlegget kan også ses hos Scrappelyst.

Elin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar