onsdag 23. august 2017

Mixed Media med crayons, paste og distress.

Heisan. I dag har jeg en ny sode å vise frem! Nr 10 i rekken, og for første gang har jeg valg å tone ned knallfargene å bruke naturlige jordfarger i stede! Jeg blir lykkelig av å se masse farger, men samtidig er litt rolige mørkere farger også veldig appellerende for øyet. 


Blankt lerret med litt paste som utgangspunkt, før jeg grunner  med gesso. Og her ser dere eksempel på hvordan fargene trekker inn i arket på en helt annen måte der gessoen ikke dekker. (Jeg slurvet litt på kantene ved grunning). Denne gangen har jeg sværtet med distress puter og svamp til å begunne med, og aktivert med vann for å gjøre overgangene mykere. Jeg har brukt Marabu Mixed Media Art Crayons i fargene Terracotta - Orange - Kakao - Gul, og jobbet de godt inn i hverandre. I tillegg har jeg testet nok et Cosmic Shimmer Pixie Powder fra Creative Expressions, denne gangen i fargen Ancient Copper. Disse pulverene gir altså så kul effekt! Bare synd at det ikke kommer så lett frem på bildene...


Jeg har splattet med Art Spray i fargene Skyblue - Sitrongul, og stemplet litt her og der med sirkler. Jeg har også lagt litt ekstra paste på toppen med Marabus Mixed Media Acryl paste i fargen hvit, for å skape kontraster.


Dekoren er og blir enkel, da jeg ønsker at bakgrunnen skal tale for seg. Jeg har derfor kun valgt en enkel blomst, et lite sitat og noen pebbles for å gi litt 3D effekt. litt droodling har jeg også gjort på denne siden, med sort gelly-roll pen fra Sakura.


Marabou Mixed Media produkter, og Sakura produkter føres via Global Hobby og Kunst.

Elin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar